Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Élettörténete, Karrierje

2011.12.15

 

  ayumi_hamasaki_8.jpgÉlettörténete, Karrierje: Édasannya nevelte, mert az apja 3 évesen egy válóper után otthagyta a családot. Édesannya sokat dolgozott.
 Karrierjét modellként kezdte. Gyakran utazott Tokio-ba. Később kilépett korábbi modellügynökségétől, a SOS-től, amely fiatal modellekre specializálódott, mivel a SOS főnöke túl alacsonynak találta őt.
    
 Kurumi Hamazaki néven alacsony költségvetésű sorozatokban (például Miseinen) és filmekben (például Sumomo mo momo) szerepelt, de ezek nem voltak túl sikeresek. Saját elmondása szerint borzalmasnak találta ezt az időszakot. Már majdnem abbahagyta az egészet amikor a Rap-ben megtalálta a helyét. Első lemeze 1995. december 1.-én jelent meg. 
 
Ayumi a Velfarre nevű diszkóban találkozott majdani producerével, Masato Macurával, aki az Avex zenei cég tulajdonosa volt. Mivel azonban korábban még sosem látta a férfit, tévedésből egy másik embert üdvözölt, amikor bemutatták neki. Később újra találkozott Macurával, aki megkérte Ajumit, hogy énekeljen neki. A lány hangja lenyűgözte őt, és felajánlotta számára a zenei karriert. Ajumi azonban nem érezte magát elég magabiztosnak, és határozottan nemet mondott az ajánlatra. Később végül is, egy héttel késsőbb elfogadta az ajánlatott. Ajuminak a megállapodás szerint Tokióban kellett volna énekleckéket vennie, de túl merevnek találta őket, és nem vett részt rajtuk. Amikor Macura tudomást szerzett erről, New Yorkba küldte a lányt, aki sokkal kellemesebbnek találta az ottani környezetet.
 
Macura arra biztatta, saját maga írja meg a dalszövegeit, mivel érdekesnek találta Ajumi stílusát. 1998-ban megjelent Ajumi debütáló kislemeze, a poker face. A nagymamája nem sokkal a megjelenés előtt halt meg, ennek köszönhető, hogy Ayumi azóta sem kedveli a dalt. Első #1 kislemeze az 1999-ben megjelent, Tsunku által kiadott Love ~Destiny~ volt. 9. kislemeze, a Boys & Girls óta lemezeinek átmérője 8 cm-ről 12 cm-re változott az aktuális trendnek megfelelően, így több számot tudtak tárolni. Kislemezei azóta több remix-számot is tartalmaznak. A Boys & Girls már több mint egymillió példányban kelt el. 10. kislemeze, az A máig a legsikeresebb kislemeze, 1 600 000 eladott darabbal. Ezzel az Oricon az elmúlt 10 év 6. legnagyobb példányszámban elkelt kislemezévé nyilvánította.
  
Egy éven belül, 1999 novemberében megjelentette második albumát, mely a LOVEppears címet kapta. A lemez kétmillió példányban kelt el. Vita támadt azonban az album borítója miatt, ahol Ajumi félmeztelenül áll, és csupán haja takarja felsőtestét. Több kislemezt jelentetett meg az albumról, ezek az Appears, Kanariya, illetve a Fly high címet viselték. Népszerű dal volt még ezen kívül a 'Trauma'.
 ayumi_hamasaki_1_291610_23888.jpg
2000-ben a Kosé nevű japán kozmetikai vállalat reklámarca lett. Miután feltűnt egy rúzsreklámban, két nap alatt 500 000 rúzst adtak el. A reklám háttérzenéjeként Vogue nevű kislemezének címadó dalát használták fel, melynek hatására a korongból 700 000 példányt adtak el. A Tu-Ka nevű céghez is leszerződött, és ő reklámozta a mobiltelefonjaikat. Ekkorra már nagyon népszerűvé vált, több cikk is íródott sikeres életéről.
  
 2000-ben megjelent kislemeze, az M 1 300 000 példányban kelt el. A következő évben adták ki első válogatásalbumát, mely az A Best címet kapta. Megjelenési dátumát azonban eltolták az eredetileg tervezetthez képest, hogy versenyezhessen Utada Hikaru Distance című albumával. Bár a Distance az első héten vezette az eladási listákat, a következő héten az A Best került az első helyre. A két lemezből 4 000 000 darabot adtak el, így ezek lettek 2001 két legnagyobb példányszámban elkelt albumai. Interjúk során kiderült azonban, hogy Ajumit valószínűleg kényszerítették arra, hogy megjelentesse az A Bestet, mivel ő még túl korainak találta egy válogatásalbum kiadását. A háttérben minden bizonnyal Utada Hikaruval folytatott versengése állhatott.
 
2001-ben megjelent eurobeat albuma a második olyan remix album lett, amely a toplista első helyén nyitott (Misia 'Little Tokyo'-ja után). Miután 4. albumának megjelenési dátumát eltolták, az Avex részvényeinek árfolyama csökkenni kezdett, ez hűen mutatja jelentőségét. Becslések szerint akkoriban az Avex teljes bevételének 40%-a tőle származott. Decemberben jelent meg Keiko Jamadával közös kislemeze az Avex nonprofit projektjének, a Song Nationnek keretein belül, melynek bevételét a 2001. szeptember 11-ei terrortámadás áldozatainak ajánlották fel.
 
 
 ayumi_hamasaki_4_291600_20917.jpg 2002 első napján jelent meg 4. albuma, amely az I am… címet viselte. A korong 2 300 000 példányban kelt el. 2002 márciusában megjelent kislemeze, a Daybreak változást hozott Ajumi korábbi kislemezeihez képest, hiszen nem a toplista első helyén nyitott, így megszakította egymást követő, a toplista első helyén végzett kislemezeinek sorát (a vezetést Kuraki Mai Feel fine! című kislemeze vette át). Júliusban megjelent H című kislemeze 5 millió példányban kelt el. Következő kislemeze, a Voyage tartalmazott egy kisfilmet is, mely a Tsuki ni Shizumu címet viselte. Ez Ajumi első filmes szereplése volt azóta, hogy kilépett korábbi modellcégétől. A Voyage három hétig vezette az Oricon toplistát.
 Túlreklámozott, Rainbow címet viselő következő albuma 2002 decemberében jelent meg, mely A Song for XX című albuma óta az első olyan lemeze volt, mely nem érte el a kétmilliós eladási példányszámot. Ekkor kezdtek megjelenni dalszövegeiben az első angol nyelvű mondatok is. Az albumot azzal reklámozták, hogy a vevők egy egyedi jelszóval védett internetes oldalra is bejuthatnak, ahol letölthetik többek között a Rainbow című dal instrumentális változatát is, amely az albumon nem szerepelt. Emellett beküldhetik saját dalszöveg-javaslataikat a számhoz. Több mint százezer ember látogatta meg az oldalt. A dal később mégis helyet kapott A Ballads című albumán, mely 2003 márciusában jelent meg. Bár ezt is sok helyen reklámozták, a korong csak lassan érte el az egymilliós eladási határt. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy az albumon csupán két új szám volt, a többi dal korábbi lemezein már szerepelt.
 
   Júliusban megjelent kislemeze, az & volt az utolsó, melynek sikerült túllépnie a félmilliós eladási határt. Következő kislemeze, a Forgiveness folytatta ugyan #1 kislemezeinek sorát, de csupán 220 000 példányban kelt el. Ezek után megjelentette első minialbumát, mely a Memorial Adress címet kapta. A lemezen ayumi_hamasaki.jpgcsupán három új szám volt, viszont a címadó dal kivételével mindegyikhez forgattak videoklipet. Ez volt az első albuma, mely CD+DVD változatban is megjelent. Ezen kívül ő lett az első olyan női szóló előadó, akinek minialbuma túllépte az egymilliós eladási határt.
  
   2004 tavaszán megjelent kislemeze, a Moments szintén kapható volt CD, illetve CD+DVD változatban is. A dalt felhasználták utolsó Kosé reklámjában, mielőtt szerződése felbomlott volna a kozmetikai céggel.
 
   Júliusban belső viszály tört ki lemezkiadó cégénél, az Avexnél, Masato Macúra és az egyik igazgató, Joda között. Több pletyka is keringett akkoriban, miszerint ha Macúra elhagyja a céget, több híres Avexes előadó, mint például Hitomi, az Every Little Thing, Do As Infinity, illetve Ayumi is vele tartana. Joda végül felmondott és kilépett a cégtől. Ezzel egy időben Ajumi bejelentette, hogy többé nem vesz részt a főbb zenei díjátadókon, mert úgy érezte, minden évben ugyanazokat a díjakat kapja meg, és szeretne esélyt adni az újabb előadóknak is.
 
  2004-ben jelentette meg hatodik albumát, a My Storyt, amely 1 140 000 eladott példányszámmal a 2005-ös év második legkeresettebb lemezévé vált. Ajumi 35. kislemeze, a Step you/is this LOVE? 2005 áprilisában jelent meg. A 'STEP you' a Panasonic TV-reklámjának háttérzenéje lett, míg az 'is this LOVE?' a Morinaga csokoládéé. A kislemez két hétig vezette a heti eladási listákat, ezen kívül a napi és a havi toplistán is az első helyet foglalta el. 345 000 példányban kelt el.
36. kislemeze, a fairyland 2005. augusztus 3-án debütált, és rögtön az eladási listák élére állt. A kislemez másik fő dala az 'Alterna' címet kapta. Ez volt első kislemeze, melynek CD illetve CD+DVD változata különböző borítót kapott. 39. kislemeze, a Startin' / Born to be… májusban jelent meg, és 116 000 eladott példánnyal az Oricon toplista élére ugrott, megdöntve ezzel Macuda Szeiko korábbi rekordját. A Startin' nevű dal egy PS2 játék, az 'Onimusha: Dawn of Dreams' főcímdala lett, záródalként a (miss)understood nevű albumán szereplő 'Rainy Day'-t használták fel, míg a 'Born to be' a japán televízió által sugárzott 2006-os téli olimpia nyitódalaként szolgált.
 
    ayumihamasaki.jpg2006. március 11-én, Saitamában kezdődött meg három hónapos koncertkörútja, az 'Ayumi Hamasaki Arena Tour 2006 ~(miss)understood~', mely Yoyogiban ért véget június 11-én, és 30 koncertjével ez volt legnagyobb turnéja. Az utolsó koncertet novemberben DVD-n is kiadták, mely a toplisták első helyén nyitott.
 
     40. kislemeze, a Blue Bird június 21-én jelent meg. A címadó dal a Zespri Gold Kiwi nevű ital reklámjában szerepelt, míg a másik fő szám, a 'Beautiful Fighters' a Panasonic D-snap és D-dock reklámjaiban. A korongra felkerült még ezen kívül a 'Blue Bird' remix változata, illetve egy korábbi albumán megjelentetett számának feldolgozása, mely a 'Ladies Night ~another night~' címet kapta (ez egy Panasonic Lumix reklám háttérzenéje lett). A lemezből öt nap alatt 160 572 darab kelt el.
  
     2007. február 27-én jelent meg két válogatásalbuma, melyek az A Best -Black- és az A Best -White- címeket viselik. Mindkettő kapható sima CD, illetve 1 CD + 2 DVD változatban is. Az 'A Best -Black-'-en szomorú, sötét számok kaptak helyet, ennek megfelelően az album borítója fekete. Korábbi kislemezeinek slágerei mellett tartalmaz egy új dalt is, melynek neve 'part of Me', ezt egy Panasonic-reklámban használták fel. A DVD-n a számok videoklipje illetve a 'Best of Countdown Live 2006–2007'-n előadott változatuk szerepel. A fehér borítójú 'A Best -White-' ezzel ellentétben vidám, pörgős számokat tartalmaz, a DVD-n pedig ezek élő változata és a videoklipek találhatóak.
 
    Március 10-e óta, a Tour of Secret első koncertjének napjától Ajumi weboldala angol és kínai nyelven is elérhető a rajongók számára. A júniusban véget ért Tour of Secret volt az első olyan koncertturnéja, melynek Japánon kívüli állomásai is voltak. Tajvanban kevesebb mint két óra alatt fogytak el a jegyek, Hong Kongban három, míg Kínában hat óra alatt. Ezekben az országokban régebbi dalait adta elő, míg a turné japán állomásain inkább 'Secret' nevű albumát népszerűsítette.
   
     Április elején felröppent a hír, hogy Ajumi és barátja, a TOKIO nevű együttes tagja, Nagasze Tomoja októberben összeházasodnak. Több mint hat éve párkapcsolatban élnek egymással, és beismerték ugyan, hogy a hír igaz, de az esküvőt sűrű programjuk miatt valószínűleg csak decemberben tartják meg. 2007 nyarán azonban szakítottak.
 
     Május 16-án bejelentették, hogy Ajumi új dala, a 'glitter' a 'Zespri Gold Kiwi'ayumi-hamasaki_422_61781.jpg nevű üdítőital reklámjának háttérzenéje lesz. A július 18-án megjelenő új kislemez a glitter/fated címet kapja. A 'glitter' egy vidám, pörgős szám lesz, míg a 'fated' egy közepes tempójú rockballada, és a Kör 2 rendezőjének új filmjében, a Kaidan-ban is fog szerepelni. A kislemez ezen kívül tartalmazni fogja a 'Secret' című dalt is.
  
     Május 30-án bejelentették, hogy Ajumi Hong Kongba fog utazni, hogy forgasson egy rövidfilmet a hamarosan megjelenő kislemezhez. A rendező eredetileg Andrew Lau lett volna, de ő sürgős amerikai teendői miatt lemondta az ajánlatot. A főszerepet Shawn Yue színészre osztották. 
 
     2008-ban az énekesnő blogjában bejelentette, hogy jobb fülére megsüketült. Egy olyan betegségben szenved, mely állandó fülzúgással jár, míg végül már a külvilág hangjai már egyáltalán nem hallatszanak. Ayumi füle, bár nem operálható, de ameddig a másik füle állapota engedi, folytatja a karrierjét, és 2008. május 5.-én kezdte meg ázsiai turnéját.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.